Alla inlägg under augusti 2008

Av Anna - 28 augusti 2008 13:09

Jag är trött och jag har fullt upp med tvätten som jag började med 9 imorse.. Skönt att vara hemma igen;) Börjar jobba 16.00 idag och sen är jag endast ledig onsdag, annars jobbar jag till söndag nästa vecka. Nice med lite cash:D Ringde på jobbet förut och där var dom yr som vanligt, alltså personalen. Ska bli kul att jobba igen, varit ledig en vecka nu.


Ja, våran semestertripp har varit härlig och avkopplande iaf. Åkte i fredags runt 12-13 tiden och kom hem igår runt 17 tiden nånting. Var hos min pappa först, fredag till måndag. Hälsade på min farmor o farfar samt shoppade lite på dollarstore på lördagen, å i måndags köpte vi fönsterlampor till köksfönstret (JA, i Strömsund! Helt sjukt!) åsså hälsade vi på min gammelmorfar och sen for vi till mormor och var där till igår. Under dessa dagar som vi spenderat i Norrland har vi promenerat i skogen med Wilma, fiskat både från land o i båt, skrattat en hel del, myst, shoppat lite, hälsat på mina släktingar, varit med Wilma o badat och sprungit och lekt. Och en till sak som jag aldrig trodde att jag skulle göra; jag har sovit med Wilma i sängen! :P Både hos mormor o hos pappa men duktig som hon är så har hon inte legat i sängen hemma:) Mattes prinsessa!


Igår när vi kom hem så packade jag upp alla saker och micke kokade varmkorv, sen kom robin o carro så då kokade ja lite kaffe och tinade upp en påse bullar som vi tryckte i oss utan problem. Satt och surrade en stund o sen fick Wilma träffa både Diesel o Akira en sväng sen tog vi en kort promenad o sen gick vi hem o la oss ganska omedelbart. Skönt att sova i sin egna säng. Och Wilma snarkade som aldrig förr. Hon är väldigt trött efter hennes semestertripp. Sovit i sängen med matte och sprungit lös utan koppel alla dagar. Men nu är det back to reality; koppelpromenader och sova på sin plats på golvet. Men det klarar hon galant, hon är så duktig:) Och hon har blivit så stor och börjat groffsa på sig ordentligt:) Så snygg! Ska lägga upp en bild här nu så får ni kolla in resten på annamarie.bilddagboken.se men just nu var sidan nere. Ska försöka lägga upp nåra bilder sen. Annars blire imorn efter jobbet. Näe, tvättstugan kallar! Ha de!



Av Anna - 22 augusti 2008 10:00

Det måste ju vara jag det? :P


Nu ska jag packa väskan sen sticker jag och mina älskade sambos till Strömsund i en vecka, det ska bli skönt!


ha de gott sålänge!  

Av Anna - 20 augusti 2008 17:11

Haha idag blev det springnota för mig o Jessica ;D Och stackars Axel på snart 9 månader drog han också, han hade iofs med sig matsäck men ändå:P haha aja, det hade vi lite roligt åt:) Vi var o shoppade lite på stan och sen blev vi vrålhungriga alla 3 och tänkte äta där på gamla Åhléns restaurangen, men fy faan, de ska ja nog aldrig göra om! Pissig mat och världskass service!!! Inte en kotte där och kön bara växte och växte! och när stålmormor klev in i köket och vrålade så kom det en människa och säger "dom sitter i telefon".. :S Dom sitter i telefonen?! Är det nåt jävla skämt eller?! Så stålmormor sa att dom får fan komma o hämta mig om ja ska betala för det här! Så vi gjorde en stålmormor-spring-nota! haha hon var frän hon!


jag kom iaf hem för en stund sen, med stödstrumpor till min tant på jobbet, strumpbyxor till mig själv och en liten present till min sambo som fyller år snart. hunnit gått med wilma och städat badrummet också. ska ta mig en rök nu och ett glas iste sen ska jag väl plocka undan disken i diskstället och laga lite mat också. sen ikväll ska ja vara med erika o tequila :D då kommer wilma bli glad iaf:)) skönt att hon får springa av sig lite. det var verkligen inte igår:( 


jag har hunnit knäskura mitt hallgolv också med en disksvamp med svinto på för klantiga anna har ju gått i en jävla asfaltsklump utan att märka det och såklart gått runt och yrat i hallen så ni kan ju tänka er hur det satt fast med tanke på att jag lämna mitt hem ca 11.30 och kom väl hem för ca en timme sen! jippie! ingen var ju gladare än jag speciellt med tanke på att jag både dammsög och torkade golven igår! aja, allt kan inte gå vägen.. näe, nu blire en rök!


tack o hej! 

Av Anna - 19 augusti 2008 12:55

Wiho! En ledig dag :D Vaknade dock 8 imorse:/ men men.. ätit frulle med babysis, hon kom hit å tog en kopp fika:P haha

ska städa lite idag tänkte jag, sen ringde min käre sambo nyss och frågade vad vi skulle äta till middag..? :S det hade jag helt förträngt! så de måste ja fundera lite på..

men först ska ja ta mig en lång och härlig promenad med min wilma<3

imorn ska vi nog träffa erika o tequila också:) å på torsda ska hon få leka med harry:) sen på fredagmorgon åker vi till norrland:) ska va hos pappa fre-sön och hos mormor mån-ons. hälsa på farmor o farfar o shoppa på dollarstore:D fiska o åka båt, va i skogen med wilma, det är så bra för henne där uppe, kan springa lös hela tiden o bada o va i skogen o allt.. så mysigt:)


näe, nu ska ja o wilma ut å promenixa lite:)


bye 

Av Anna - 13 augusti 2008 23:02

Japp, det är jag det! Kom hem för en liten stund sen, varit hos Jessica o Pete o fikat lite :) Jag har nämligen bakat typ 60 bullar idag om ni ville veta, eller idag, ikväll kanske man säger.. Slutade 16.15, fort hem, kastade i mig lite mat, sprang på ica o handlade det jag behövde till mitt bak, sprang hem och gjorde klar degen, medan den jäste va ja ute på promenad med jessica, axel o wilma, sen hem igen, baka bullar, samt diska och städa undan efter mig och sen ner med bullarna i påsar och knalla bort till jessica o pete o fika o sen kom ja hem för en liten stund sen, in och hämtade prinsessan min och ut och rasta henne en sväng och nu sitter jag här. ska ringa älsklingen min och ta min kvällscig sen blir det nog sängen. Imorgon väntas birsta med min underbara sambo samt en trevlig kväll med Carro. Ska även städa lite imorgon. Ovanligt att jag städar..? Nee, inte rikigt då:P


Idag när vi var ute o gick så satt Axel i vagnen (såklart) och han blev väldigt intresserad av Wilma, han följde henne med blicken vart hon än gick och han skrattade och flinade mest hela tiden. Jag kan fortfarande inte förstå hur man kan vara så liten o söt o go som han är. Jag blir kär i han på nytt varje gång jag ser honom :) Mosters charmtroll :) Näe, nu ska ja ringa micke å se om han har tid att prata lite med sin sambo :) man kan ju alltid hoppas:)


godnatt 

Av Anna - 12 augusti 2008 20:39

japp, jag är hungrig, som vanligt! och det värsta är att det finns mat kvar sen middagen idag som älskling egentligen skulle ha i matlåda ikväll men han glömde den. så han skulle ta den imorn istället. så den står där i kylen och frestar mig.. stuvade makaroner och korv, det är grejer det! tanken har slagit mig många gånger att jag kommer nog aldrig ledsna på korv.. i totally love it!

kanske ska stjäla den ändå och sätta mig framför tvn å bara slappa...? ;P


har faktiskt varit ute och gått i en timme med wilma och diskat, plus att jag jobbar 6 dar av 7 denna vecka och min lediga dag ska jag spendera i birsta om vädret inte skulle va alltför bra men det tvivlar jag på.. sen är det kalas i helgen också.. o selånger som jag skulle vilja gå på.. :S hur fan ska ja hinna med mig? aja, nu ska ja äta å se på tv iaf, sen blir det en kissrunda med wilma å sen ska ja nog ringa älskling o sen krypa till sängs.. är trött som tusan, kunde inte somna igår:(

jaja, men nog babblat här, vi hörs!


btw, jag HATAR snorungar! 

Av Anna - 7 augusti 2008 12:30

Ja, regn och rusk, det är väl typisk svensk sommar det! uscha!

idag ska ja jobba litegrann.. kortpass mellan 16 o 21.15 bara. åka buss måste jag göra idag å! å gå i detta crapväder! men men, sånt är livet.. 


igår träffade ja erika o tequila :D de va trevligt, förutom att det va miljontals människor, hundar, crossar å cyklar precis på samma ställe o precis samma tid som vi skulle släppa våra hundar lösa så dom fick bara leka i typ 5 min, om ens det.. sen blev det koppelpromenad.. men de funkar ju de å. kul att surra lite skit med the love of my life iaf :))


nee nu kan ja inte sitta i morgonrocken längre:P måste väl klä på mig kanske. ut i regnet med wilma. tur att hon inte tycker om regn, det innebär att matte får gå en kortis:P å ja som tänkte gå en låååång prommis idag, ja kände för det när ja vaknade men inte när ja såg vad det var för väder:( aja, hoppas de är fint fre lör sön iaf för annars är det andra helgen i rad som det är dåligt väder! och vet ni varför? JO för lilla anna har för en gångs skull varit ledig 2 helger i rad och det är fan aldrig finväder när ja är ledig!!! 


aja, nu ska ja inte hänga läpp för de inte.. efter regn kommer solsken ;) 

Av Anna - 6 augusti 2008 16:01

Ja, det har jag roat mig med idag... Tagit en massa olika prover.. Inte så roligt men det behövdes väl antar jag. Jag vill bara att allt ska bli bra. Jag fick ett sms från min älskade Mikael som värmde mitt hjärta iaf "Du ska veta att jag är jättestolt. Du är den starkaste personen jag har träffat. Både psykiskt och fysiskt. Jag är så glad att det är du och jag gumman. Älskar dig mest av allt" Det var precis vad jag behövde nu:) Och ikväll ska jag träffa min andra hälft; Erika. Det ser jag verkligen fram emot :)


Näe, nu ska jag rasta vovve, laga mat, bädda sängen, tvätta klart


hörs, hej.


btw, vi har köpt WiiFit ;P hårt kul! 

Ovido - Quiz & Flashcards