Alla inlägg under april 2009

Av Anna - 30 april 2009 12:20

"Förut var det jordens undergång, men nu är det allt på en gång"

Caroline Björk -09

Av Anna - 27 april 2009 12:45

Idag är det den 27:e April och det innebär att jag får lön idag :D Härligt värre med tanke på att jag både fick min månadslön och timlön ;P MEN jag ska ju visst till Sthlm på måndag och det kostar ju en slant att bo på hotell och sen måste jag ju gå en sväng på stan så nånting kommer jag säkert att shoppa ;P Sen har jag ju en bror som konfirmeras den 9:e Maj så han ska väl ha en present eller en slant och sen ska ju min syster ta studenten den 11:e Juni så hon ska väl också ha en present eller en slant och jag skulle ju vilja fixa till min frilla lite innan Juni och det är ju absolut inte gratis det heller och sen som vanligt så ska ju alla räkningar betalas så innan det är klart så har man nog inte så mycket pengar kvar ändå :( Näe, mina vänner.. Nu ska jag diska lite och sätta tillbaka filtret till fläkten som jag gjorde rent igårkväll samt plocka undan lite saker och bädda sängen. Sen ska jag jobba, måste åka buss eftersom Micke har bilen.. Gud vad tråkigt :( Måste ju gå en sväng med Wilma sen innan jag går till bussen också :) Har redan varit ute på en rask promenix på cirkus en timme och det är faktiskt rätt skönt att det inte är sådär olidligt varmt för det är jobbigt att gå i värmen, speciellt för Wilma som flåsar bara vi kommer ut genom dörren typ. Så igår gick jag långpromenaden runt halv åtta på kvällen och det var alldeles perfekt temperatur ute då :) Näe, lite refill på kaffet och en rök sen ska jag speeda på ett varv här hemma innan nästa jobb ;P Bye!


Av Anna - 26 april 2009 17:39

Goddag eller nåt i den stilen! Idag är jag inte ett dugg speedad som jag annars för det mesta brukar vara. Idag är jag en mycket seg liten flicka efter gårdagens bravader ;P Men jag hade mycket trevligt och det finns ju nåt som säger att tiden går fort när man har roligt och det kan jag lova att den verkligen gjorde igår! Tyckte nyss jag satt ner arslet på O´learys så stängde dom :( Så det var mindre roligt, men jaja, sånt som händer. Även att farbror blå kom och pratade med mig igår! Haha!

Näe, nu ska jag snart äta lite mat; kött och potatis o bea i mängder :D

Byebye!

Av Anna - 25 april 2009 21:02

Japp, där finner ni mig just nu! Fast jag hann inte mer än in så drog hon iväg, dock bara på macken för att köpa nåt smarrigt att äta på ;D Så nu sitter jag och försöker komma ikapp kvinnan med drickandet, hon har ju tryckt i sig nåra glas redan och jag har precis börjat, så det här har jag inte tid med! Kanske ses senare ikväll :) Annars hoppas jag att ni alla får en trevlig lördagkväll!


Av Anna - 25 april 2009 12:15

Vilket väder alltså :D sooool och värme! Igår var Erika och Ronja här, satt och surrade skit på balkongen först ett tag och sen gick vi till Sidsjön och gick runt där ett varv oh sen hem igen. Vi var i valet och kvalet innan vi gick om man skulle ha jacka och vantar och jag kan säga att det var TUR att vi gick utan båda delarna för gud så vi svettades när vi typ kommit halvägs till Sidsjön! Så det blev linne resten av promenaden och när jag kom hem drog jag på mig shorts och satt mig på balkongen igen:) härligt härligt! Nåt som var mindre härligt var att jag igår fastnade med mitt finger på dörrhandtaget så det är typ av och gör jätteont och ser ut som en köttkorv för det är uppsvällt :( Men det går nog till sig! Näe, nu ska jag snart ut på en prommis med Wilma sen ska jag ner på bolaget och inhandla lite alkohol och jag tänkte även äta min fösta mjukglass för i år ;D


Ikväll blir det utgång ;)

Av Anna - 22 april 2009 22:23

Tukan, babian, pelikan, eller banan? Erika har varit här och förgyllt min kväll och det resulterar ju alltid i en massa tok när vi ses ;D Haha vilka dårar! Det blev en promenad, massa kaffe och cigaretter, skrattanfall och skitprat som vanligt. Så till helgen ska vi gå långsvängen med Wilma och Ronja igen, UNDERBART! Imorn jobbar jag kväll och börjar inte förrän 16.00 så jag tänkte gå till Sidsjön och gå runt där ett varv och sen knata hem igen, det blir härligt det! Näe, nu ska jag gå och fejka på min "bränna" lite till med brun-utan-sol ;P Men först blir det en kvällspromenad med Wilma! Nattinatti!

Av Anna - 21 april 2009 21:02

...så sitter jag här vid datorn och har för en stund sen läst min BÄSTA VÄNS blogg, och vad kan man annat göra än att fälla några tårar?? Om ni fortfarande inte förstått att min absoluta allra bästa vän heter Erika så kan ni ju dra nåt gammalt över er eller börja om skolan eller nåt annat tråkigt, näe men jag tror att ni alla uppfattat det redan :P

Så alldeles nyss satt jag här och läste alla olika bloggar och då även Erikas och vad finner jag där? Massa vackra ord om MIG! Just mig! Så jag, blödig som jag är, sätter mig här och gråter en skvätt :') Hon är verkligen min stjärna. Jag skulle inte klara av en dag utan henne. Skulle jag vinna en miljon skulle hon få hälften, skulle jag vinna en resa för två skulle jag inte tveka på vem jag skulle ta med mig, jag skulle ringa henne direkt och säga att vi skulle åka. För ni ska veta det, att denna människa har ställt upp så fruktansvärt mycket på mig så ni kan aldrig ana! Och alla minnen jag har med henne.. Ojojoj.. Ja, jag finner inga ord! Jag kan prata med henne om precis allt, jag kan verkligen vara mig själv med henne, vi skrattar både med varandra och åt varandra, vi gråter tillsammans, vi tycker lika om näst intill allt, hon lyssnar på mina problem och hjälper och stöttar mig, hon är snäll, rolig, omtänksam, förstående, hon är allt. Hon har allt också för den delen. Du är min bästa vän, Erika, min stjärna!<3


Bilden är för övrigt på mig och Erika sen gatufesten -07

Av Anna - 20 april 2009 22:14

Nu ska ni få lite trevlig update om vad jag haft för mig den senaste veckan när jag inte behagat uppdatera här;


Söndag (12 april) Ja, då jobbade jag som vanligt, jobbade heeela långa påskhelgen. Hur som helst, jag jobbade till 16.15 och sen for jag hem och ordnade lite tacos eftersom vi skulle få finfint besök av min underbar vän Erika och hennes André :) Sen åt vi som aldrig förr och sen tillbringade jag och Erika cirkus tio timmar ute på min balkong och skrattade som vanligt, lyssnade på nån typ indisk allsång (?) som ljöd från huset ovanför och pratade skit. Ja, alltså bokstavligen SKIT! Även att det samtalsämnet höll i sig ett tag haha kändes ett tag som att vi inte kommit ifrån kiss-och-bajs-åldern ;P Nä, okej så allvarligt var det inte, men nästan :) Men vi brukar ju säga att när vi är 40 så sitter vi fortfarande i bilarna och kedjeröker och pratar skit och får våra skrattanfall. Vi är dom som aldrig kommer skaffa barn osv osv. Så nu har vi bestämt oss för att vi ska bli sambos, vi ska köpa en kåk och bo där med våra hundar! :D Det tyckte jag var en toppenidé! Tänk er själv att vakna upp lycklig varje morgon, för vad kan man annat bli av våra hundar? Och oss med för den delen:D Ja men åter till ämnet; Det var trevligt som vanligt när dom kom, för er som undrar så satt Micke och André som vanligt i varsin ände av soffan och glodde på film medans jag och Erika surrade ihjäl varandra. 

Tisdag (14 april) spenderade jag med Caroline, Diesel och Akira. Vi var ute i cirka 2 timmar och promenixade, samt att vi drack kaffe och åt glass, surrade och flamsade som vanligt. Mycket trevligt för jag såg nämligen de första tussilagona då :D NU mina vänner, nu ÄR det vår på RIKTIGT!! Och ingen är gladare än jag! :D

Onsdag (15 april) var jag hos vetrinären med Wilma så hon fick ta bort stygnen och hon skötte sig exemplariskt även då och jag fick massa beröm av vetrinärerna (hade aldrig träffat dom 2 förut) för min hund så man bugar och bockar och sen sträcker man extra mycket på sig när man går ut genom dörren :) Jag blir så stolt över min älskade Wilma! Det är jag ju iofs jämt men det är alltid kul att höra det från massa olika människor, det blir som en bekräftelse :) Sen gick jag en långpromenad med Carro och Diesel igen, Wilma fick tyvärr stanna hemma även då eftersom vi skulle vänta ytterligare några dagar till med långpromenader och bus :(

Sen på Torsdag (16 april) så träffade jag Erika på kvällskvisten för jag hade Erika-abstinens så vi tog våra vrålåk och körde ungefär halva vägen var och surrade och kedjerökte och skrattade :D Hon är min pärla! 

Ja, sen rullade det ju på med jobbet igen. Eller igen, fortfarande. Jag har ju kört två sexdagarsveckor i rad nu, men det funkar! Så imorn är jag ledig! 


Ikväll (20 april) har jag gått långpromenad med Wilma, Carro och Diesel igen. Underbart! Och imorn eventuellt ska jag gå med Erika och Ronja :D Det var ett jääävla tag sen nu:( 

Näe, nu ska jag läsa lite bloggar :) Ha de gott!

Ovido - Quiz & Flashcards