Alla inlägg under november 2008

Av Anna - 28 november 2008 17:54

Yes! Ikväll mina vänner ska jag minsann äntligen få visa mina innebandytalanger för mina arbetskamrater! Haha, jag kommer känna mig som Sune när han ska lära sig åka skridskor, dock utan kona, skridskor och is, men ändå, ni fattar vad jag menar ;)


Jag har nästan nyss kommit hem från Birsta. Varit där med Jessica och Axel så idag har jag fått gosas med min sötaste systerson <3 Och skrattat åt min hysteriskt stressade och yra syster! haha, speedo-jessica :)

Gårdagen spenderade jag med min andra syster. Vi var på stan o köpte lite ben och grisöron till Wilma och en julstjärna på fot till köksfönstret sen var vi hemma här och surrade massa bara. Jag strök lite gardiner och sådär. Näe, nu ska jag rasta Wilma sen är det dags att bege sig mot bandyn ;) Sen ska jag nog svänga förbi och hälsa på BonnCarro och Diesel och Akira :) Mysmys!


"Hörrni, tjejer det är nästan minus 7 grader ute!"

"Åh fy faan! Inte konstigt att vi frös då!"

"Det skulle ha varit bättre om det varit minus 6"

"... :S Eeehh.. jaha.. varför då?"

"Jag vet inte!" Sen bröt jag och Carro ut i ett hysteriskt och hejdlöst skrattanfall och vi fnittrade som två små flickor haha Jag gillar min Carro <3

Av Anna - 26 november 2008 14:03

ja ni, nu var det länge sen.. närmare bestämt en vecka sen.. Och vad har jag gjort under den veckan då..? Jag har varit ute och gått en massa med Wilma nu när hon äntligen får leva som vanligt igen :D Jag har varit på Birsta och fikat med min papps, firat storasysters födelsedag, myst med min systerson, haft möhippa för Madde, jobbat, myst med min sambo, ätit på kina med micke och hans familj samt hans farbror, kusin och farmor o farfar, träffat Carro, träffat Erika, tvättat, diskat, städat osv. börjar ju bli dags för att julpynta :) myyyysigt! men jag måste köpa nya gardiner... frågan är ju bara hur mina pengar ska räcka till allt denna månad.. :S jaja, det brukar ju lösa sig. Det kommer ju trots allt inte gå lika mycket pengar som det brukar för mig för lilla Anna är så duktig så hon håller på att sluta röka :D Och vet ni vad? Det går så himla bra så jag tror inte att det är sant! I lördags var det ju möhippa som sagt, så då rökte jag som vanligt som en skorsten, men sen på söndagen så rökte jag bara 4 cigaretter, på måndagen rökte jag 2,5, tisdagen rökte jag 2 och nästan en halv och idag (än så länge) har jag rökt en halv! jag är så himla nöjd och glad! så innan detta år är slut ska jag vara helt fri såklart men jag är så glad att jag klarar det så pass bra som jag gör!


näe, nu ska jag dricka upp mitt kaffe och lägga ut lite bilder på bilddagboken. sen ska jag kanske städa och sen ska jag hoppa in i duschen. måste ju va fin om BonnCarro kommer ;)



Av Anna - 20 november 2008 00:15

Å köttbullar har jag ätit idag, riktig "bonnmat" haha

Min dag började så jävla bra idag. Jag fick sova ut vilket var mer än behövligt. Sen åkte jag å hämtade pigan i grannbyn å sen for vi till njurunda å gick i skogen med wilma. Hur trevligt som helst. Sen skyndade jag mig hem och slog på lite kaffe eftersom jag hade abstinens. Tog med mig kaffekoppen och for ut på Mediamarkt med Erika :D Det blev ju bara kaos och tok som vanligt och sen for ja hem och diskade och lagade mat, åt och tog farväl av min älskade sambo som jobbar natt även inatt :( eftersom att jag åt för 13 kommuner som vanligt så var jag tvungen att slappa lite och smälta maten. Så jag latade mig vid datorn, smsade lite och surrade i tfn, diskade igen, städade köket, plockade undan överallt, putsade alla glasborden och glasskivan på byrån och dammtorkade lite här och var, det enda som är kvar att göra är att dammsuga och torka golv men det får vänta till imorgon el fredag. Och DÅ var klockan prick 20.00, alldeles lagomt till "Bonde söker fru" (där jag för övrigt tagit över huvudrollen). Så jag hämtar lite att dricka och sätter mig till rätta i soffan och slår på TV´n, och vad händer? Jo, det kommer upp en bild på TV4+ föreställande Paolo Roberto och någon kvinna som ser spyfärdig ut. Denna bild har jag sen på Tv´n i sisådär 35 minuter. Jag drog ur sladdar till boxern och till TV´n och ur själva kontakten eller eluttag elle va fan man kallar de, jag drog ur kortet ur boxern, tryckte på alla möjliga knappar överallt, bytte batteri i dosan men näe, den där jävla bilden var kvar. Inget ljud, bara den där bilden. Vad jag än gjorde så hände inget, så jag blir lite smått galen och försöker på tag på min sambo och vad hör jag då? "Välkommen till röstbrevlådan" men då har jag fan kunnat döda nån nästan! Okej, överdrev lite väl mycket, men ni fattar. Jag skickade ett sms att han skulle ringa så fort han kunde så snäll som han är så ringde han ju och försökte hjälpa mig och vad fick han för det? Haha en bitter, sur, arg och elak sambo som skrek i telefonen. Förlåt älskling, men jag var välllldigt irriterad. Tillslut så fann jag ingen annan utväg än att vålda, och DÅ funkade det helt plötsligt :) Så jag hann se när "utröstningen" va. Men men, så kan det gå.. Nu ska jag iaf ta en rök och ringa my love och säga godnatt

Av Anna - 19 november 2008 18:03

...en bonde i vår by, hej hopp trallallala en bonde i vår by!

Av Anna - 18 november 2008 23:22

Eller hur fan de stavas?! Ja, vi ska iaf till skogen imorgon! Me and Wilma :) Skulle ju åka idag men vädret var piss, mitt humör var piss, Wilma hatar regn så ja, inget var bra helt enkelt! Men imorn SKA jag åka, även om det regnar! Härligt och behövligt att komma ut både för mig och Wilma. Ikväll har jag städat lite i köket och i badrummet, pratat i telefon i typ 3 timmar :P Kvinnor kan dom;) Haha Micke säger jämt "Det är bara du och Erika som kan prata så länge!!" Och nja, kan ligga lite sanning i det ;) Brukar sällan bli några 5 minuterssamtal med min blivande fruga:P


Näe, nu ska jag ta en kvällsrök och ringa min älskade sambo som är på jobbet :( Tråkigttråkigttråkigt att vara hemma utan han... Tur att jag har Wilma iaf:D 

Nattinatti!


Mikael <3

Av Anna - 18 november 2008 11:39

Ja, idag värker mitt huvud och mina ögon är trötta. Vi skulle ju till skogen idag men jag vet inte hur det blir med det.. Det är snorhalt och det regnar och jag frös som en jag-vet-inte-vad när jag va ut med Wilma imorse. Till saken hör att Wilma avskyr att vara ute när det regnar så hon gjorde sina behov runt husknuten och sen ville hon bara in igen. Så vi får väl se hur det blir under dagen. Ikväll ska jag iaf städa, är ju ensam och finns inget att se på tvn heller så det kvittar ju vad man gör känns det som. Jaja nu ska jag slå på kaffe o ringa Linda igen o se om hon svarar.


Hej sålänge!

Av Anna - 17 november 2008 23:36

Tyvärr blev de inga bilder tagna idag så jag stal tre stycken av Carro som ni ser här nedanför. Däremot har jag ÄNTLIGEN tömt min mobiltelefon på bilder så jag la upp nåra på bilddagboken, så dom kan ni ju alltid roa er med att titta på :) Imorn ska jag och Wilma springa igen :) Hääärligt :D


Dagen har iaf varit rolig, trevlig, mysig och ja, bra :) Carro är min sötnöt hon:) Och Wilma är lyckligare än nånsin nu när hon sprungit första gången på över en månad :D Haha hon sprang som aldrig förr när jag sa det magiska ordet varsågod kan jag lova! Så det var roligt. Sen hade jag som sagt Carro som sällskap också så vi gick och surrade och skrattade som vanligt och sen vidare till mig för tre liter kaffe och ett paket cig:P Haha okej nu överdrev jag men ni fattar:) Sen ikväll har jag bara diskat och gått med Wilma, suttit vid datorn o kollat på mannen som talar med hundar och det där nya skiten "hundcoachen", jag tycker personligen att han verkar vara en pajas som inte alls kan handskas med hundar. Tycker han är stressig och verkar nervös och tror att han kan fast jag tycker det går mest åt pipan ja men det är ju min uppfattning det. Nu ska jag ringa Micke, ta kvällsröken sen ska jag hoppa i säng. Ny dag imorgon. Jag längtar till skooogen, har saknat det så fruktansvärt mycket! Så nu blire nattinatti!

Av Anna - 17 november 2008 11:30

JAAAAA! IDAG SKA VI SPRINGA I SKOGEN :D  Wilma kommer bli så himla glad :) Å Carro har vi lurat med också, eller lurat och lurat, hon blev faktiskt glad och ville följa med ;P och jag o Wilma blev också glad såklart :D Så nu ska vi väl typ göra oss klar och åka och hämta henne o sen brassa ut till Njurunda! Lägger ut bilder på bdb senare idag, nu får ni nöja er med en bild på min älskade Wilma när vi var ute och sprang i skogen förra vintern :) hej sålänge!

Ovido - Quiz & Flashcards