Alla inlägg under augusti 2009

Av Anna - 28 augusti 2009 00:46

Sitter just nu på mitt kära arbete och tycker att klockan tickar lite för sakta för min smak, jag vill hem och sova redan nu... Men det är ju "bara" 7 timmar tills jag ligger i sängen.. Sen är det bara att kliva upp strax före tolv för då står tvättstuga på schemat. Sen ska jag stryka gardiner och börja packa, samt åka till stan/birsta (har inte bestämt mig än) och fixa några sista grejer innan avfärden på tisdag.. Börjar bli riktigt nervös nu :S Sen om vädret tillåter ska jag ut på en lång och härlig promenad med min älskade prinsessa <3 Idag gick vi till Sidsjön och knatade ett varv med Erika och Ronja vilket var mycket trevligt och även mycket varmt kan jag lova! Tror dock att jag kan ha dragit på mig en förkylning.. men jag tror bara, jag hoppas inte det iaf! Har inte råd att vara sjuk nu inte, ska ju jobba hela helgen och sen åker jag ju som sagt på tisdag så näe, inga sjukdomar tack!


Vad har jag mer att förtälja? Helgen hos pappsen var trevlig, dock regnade det hela fredagen och hela lördagen så det var trist men söndagen bjöd på ett strålande väder så vi åkte inte hem förrän runt sex på kvällen. Annars brukar vi åka runt ett men eftersom det var enda dagen med bra väder så passade vi på att åka hem till farmor och farfar då och ta en promenad med farfar. Han sitter i rullstol nu eftersom han fick sorkpest för ett tag sen så han kommer ju liksom inte ut så ofta så då gick vi ner på "samhället" en sväng med han så det uppskattade han:) Sen var vi ute massor med Wilma, sprang i skogen och härjade på lägdan, badade o grejade :) Så det var riktigt mysigt! jag kommer längta ihjäl mig efter henne när vi är i Spanien :'( Men tänk vad roligt det kommer bli när jag kommer hem :D Längtar nästan mer efter att komma hem än att åka haha. Näe, det här går inte, nu ska jag gå ett varv och se så de sover, sen ska jag kolla klart på SATC boxen för andra gången inom loppet av typ 2 månader :P Sen ska jag se filmen också, om jag hinner inatt. Beror ju på om mina söta pensionärer hade tänkt sova resten av natten eller om de tänkt uppehålla mig... :P

Nattinatti

Av Anna - 25 augusti 2009 22:18

Okej, nu är jag riktigt jävla less på alla dessa klyftiga kommentarer folk häver ur sig! Så mina vänner, läs och tänk er för!

Jag vill absolut inte att ni ska missförstå mig nu, så jag måste börja med att säga att jag missunnar absolut inte någon lyckan och glädjen de känner för att de är gravida eller har fått barn. Tvärt om, jag blir jätteglad för andras skull som ska få barn! Jag har själv en systerson som jag älskar över allt annat! Han är i mina ögon världens vackraste, charmigaste, underbaraste, bästa lilla barn, så jag förstår att om det dessutom är ens egna, så är det ju ännu mera speciellt. Som sagt så har min syster en son, många vänner och bekanta, gamla klasskamrater och så vidare, har fått ett eller flera barn eller väntar sitt första eller andra barn och jag blir verkligen jätteglad för deras skull för det är ju självklart någonting som de verkligen vill och som de är jätteglada för. Så absolut inget fel med barn eller något sånt MEN nu till poängen i mitt arga inlägg; Varför måste man tjata på t.ex mig som ännu inte har några barn?! Är det liksom jätteviktigt att ha barn när man inte ens har fyllt 22? Och jag kan dessutom säga att detta tjat började redan för några år sedan så med andra ord börjar paniken för att skaffa barn när man är typ 18 då eller? Jag anser att ett barn är ingenting du beställer i en katalog och skickar tillbaka efter 14 dagar om du inte vill ha det. Ett barn är för alltid, ett barn kostar mycket pengar, ett barn kanske inte alltid föds frisk utan kanske har en skada som innebär att ditt barn aldrig kommer bli självständigt, ditt barn kommer oavsett om det är friskt eller sjukt vara beroende av dig i många år. Ett barn kräver mycket tid, kärlek och uppmärksamhet. Ett barn behöver en trygg uppväxt, en familj med stadig ekonomi som har råd med ett barn. Det är liksom inte bara att hoppa i säng med någon och sen "Hoppsan! Ojdå, jag blev gravid! Ja men det är ju gulligt med en liten bebis" Så funkar det ju faktiskt inte! Och när jag då svarar på den där ständiga frågan om jag inte ska skaffa och varför jag inte ska skaffa barn så förklarar jag att jag vill ha ett fast jobb så jag vet att jag har min fasta lön som rullar in på kontot en gång i månaden och att jag fortfarande inte har bestämt mig om jag ska plugga eller inte och att mycket av min lediga tid går till Wilma (min hund) osv. Till svar får jag oftast då att "ja men det löser sig alltid" eller "Ja, är man inte mogen för det så ska man inte skaffa heller" Ursäkta men om JAG är omogen som resonerar som jag skrivit ovan, hur faan är man då om man är mogen om jag får fråga?! Jag anser att jag resonerar ganska klokt och har fått höra det av äldre människor att det låter klokt. Då vill jag veta hur man tänker när man väl sätter det där barnet till världen! För har man varken pengar, tid eller ork till ett barn så kan man heller inte skaffa ett barn! Det är ju rätt logiskt! Det är ju ungefär som att gå på Ica och handla utan pengar, lika korkat! Och sen en annan sak, ni som tjatar på folk om att dom ska skaffa barn eller tjatar om varför dom inte skaffar barn, tänker ni aldrig tanken att den där stackars människan som ni står och tjatar på kanske just då kämpar med gråt pga att hon eller hennes partner inte kan få barn?! Så jävla respektlöst! 


Och nu till nästa sak som jag går i taket över: Skulle jag säga till en överviktig människa "Du har inte funderat på att banta??" eller "Ska du verkligen äta det där?" eller "Faan vad tjock du är/har blivit" Då skulle jag åka på en fet jävla smäll! Men vet ni vad?! Att mig kan man tydligen säga vad som helst till! Jag ser ut som en anorektiker och ett benrangel och jag går av om man blåser på mig. Och de ständiga frågorna "Äter du ingenting du?", "Varför är DU ute och går/joggar?! Det behöver väl inte DU!" Ursäkta mig men jag har för det första en hund som MÅSTE motioneras dagligen och för det andra har jag alltid varit en sån som är ute och går mycket, för det tredje så äter jag nästan dubbelt så mycket som min sambo (och han äter mycket) men jag kan inte gå upp i vikt! En gång i mitt liv gick jag upp 12 kg men sen rasade jag ner igen och sen dess har jag stått still på samma vikt. Men då förstår ni, då kan man ju kläcka ur sig såna snygga kommentarer som "Du var mycket finare när du hade lite mer å ta av", "Du såg friskare ut då, nu ser du ju sjuk ut". OM ni har varit med om det själv så vet ni att det är inte ett dugg jävla roligt och det är inte direkt så man drar på fetaste smilet, sträcker på sig och känner sig som snyggast i världen efter dessa kommentarer. Snarare att man bryter ihop och vill sjunka genom jorden. Om ni INTE varit med om det själv så snälla, försök att tänka er in i "de smalas" värld! Alla kanske inte är frivilligt smala eller bantar ner sig för att se ut som kändisar t.ex Det finns faktiskt vissa som mår minst lika dåligt över att vara smal som att vara tjock. Jag skulle aldrig någonsin yttra mig om något vad gäller utseende på någon annan. Såvida det inte är "Gud vilket fint hår du har" eller någon annan snäll komplimang. Jag skulle aldrig säga att någon var för tjock eller för smal, hade för kort eller för långt hår, för små eller för stora bröst, för små eller för stora fötter, ja, ni fattar.. Alla ser vi olika ut, alla är vi på olika sätt. Varför kan man inte bara acceptera det? jag har inte valt att vara den jag är i den här kroppen, precis som ni inte har valt att vara som ni är i eran kropp. Så snälla, tänk er för nästa gång ni är påväg att säga något om någon annans utseende eller om att skaffa barn! Det kan faktiskt vara ett känsligt ämne och då är det ni som står där med skamsen blick....



Det där har jag velat skriva länge! See ya! ;)

Av Anna - 10 augusti 2009 23:38

Ja, fast inte riktigt än.. Nästa helg ska vi åka upp till pappsen och hälsa på :) Hälsa på han, mormor, (gammel)morfar, farmor & farfar, ta en tripp på DollarStore såklart :P bada kanske om vädret tillåter och kanske fiska eller något sånt kul.. om inte annat ska vi busa massa med älskade Wilma iaf! :D Näe, nu ska jag väcka min sömntuta för en kvällskissning och sen ska vi nog hoppa i säng! Hejhej! Bilden är förresten sen sommaren förra året hos pappa


Av Anna - 9 augusti 2009 23:52

Ja, det enda jag gör är att gäspa! Känns inte stabilt med tanke på att jag har 7 timmar och 20 minuter kvar på mitt arbetspass! :O Men det ska nog gå, precis som det gör alla andra nätter när man tänker att man kommer somna. Jag skulle nog inte ens kunna göra det tror jag. Hur trött jag än är, för när jag känner att jag blir trött så gör jag nåt. Man får ju liksom inte sova på arbetstid så det skulle ju vara för jävligt rent ut sagt om man skulle sussa när arbetskamraterna kommer på morgonen och man har nattens sysslor ogjorda.. Jobbigt läge! Så det ska vi inte ställa till med! :)


Annars idag så klev jag upp 14.00 och 15.00 var jag påväg på Nellys 4-års kalas i Matfors. Fikade ute i solen och eftersom det var så bra väder så gick vi ner till sjön och när alla (som skulle bada) hoppat i och plaskat cirkus 5-10 minuter så öppnade sig himlen och det började blixtra och dundra så då var det full fart tillbaka till Linda och Fredde och där bestämde vi att vi skulle äta pizza/kebab allihopa så jag, Anna, Emelie, Sandra och Issam åkte för att hämta 7 pizzor och 5 kebabtallrikar och vet ni vad?! Vi väntade i 70 jävla minuter!!!!! Så klockan var väl typ kvart över sju när vi började äta så jag kände mig lite smått stressad eftersom jag skulle jobba inatt så jag kom hem prick åtta och jag brukar åka kvart över hemifrån så jag fick kasta om lite kläder och sen brassa på jobbet direkt. Har inte hunnit varit med min älskade Wilma nånting idag :( men imorn ska jag vara med henne hela dagen lång :) Ska gå promenad med Carro och Diesel eller Akira imorgon om vädret tillåter vill säga.. Det blev ju inget vidare promenadväder för oss idag inte :( Och på grund av min hyperstressade dag/kväll så har jag glömt att köpa cigaretter! Så här sitter jag med ynka 2 stycken kvar! :( Aja, men det får gå! Nu ska jag ringa Mike och höra vad han har för sig sen ska jag kolla på SATC:) Hejhej så länge!

Av Anna - 9 augusti 2009 01:55

Nu kommer det inte alls i ordning här men jag skriver allt tok jag kommer på som hände iaf!


*På vägen hem

Erika: Fan jag är inte hungrig än ja, är du?

Jag: Näe, inte direkt

Erika: Ändå så åt vi ju vid elva-halv tolv nån gång

Jag: Jaa, vad var klockan då egentligen?


*På vägen ner

Jag körde från Örebro och ner och jag var grisigt trött och det var kolsvart ute så jag hade helljus på. Då kommer en bil och kör om och börjar blinka med varningsblinkersen. Jag ser att han blinkar men fattar inte varför så jag frågar Erika med en suck: "Jaha, å vad blinkar han i då??"

Erika funderar en stund, klappar mig sedan på armen och säger: "du har hellyset på, gumman..." Haha det roliga var att vi störde oss som fan på alla som hade hellyset på och bländade så vi tutade och blinkade och svor men sen gör jag tabben själv! Ojojoj, man ska inte köra sådär långt när man jobbat natt och inte sovit!


*Inne på en mack i Falkenberg

Jag: kan man ta ut pengar här?

Han i kassan: ja, det vet ju inte jag...

Jag: Nähä (ser väldigt förvirrad ut)

Han i kassan: ja, det vet ju inte jag, det beror ju på vad ditt kort säger. Länsförsäkringar går inte vet jag i alla fall...

Jag och Erika: Länsförsäkringar?!

Han i kassan: Ja men har du ett vanligt Visakort så ska det gå, hur mycket vill du ta ut?

Haha vilken jävla dåre! Jag bröt ihop i alla fall för vilken jävla drummel till karl!


*På MAX i Örebro

Hon i kassan: Vad hade du beställt?

Jag: Ett skrov, och så vill jag ha en orginal

Hon i kassan: En orginalburgare på sidan då eller?

Jag: Näe, en orginaldressing

Hon i kassan: Okej, extra på hamburgaren då eller?

Jag: Näe, men jag vill ha en orginaldressing, en dipsås

Hon i kassan: Oriental vadå?

Jag: JAG VILL HA EN DIPSÅS, PÅ SIDAN OM, EN ORGINALDRESSING!!!

Hon i kassan: Jaha...

Alltså, pratar jag väldigt otydligt för ingen verkar ju fatta vad jag säger?!?!


Bilder och eventuellt filmklipp kommer! ;D plus att jag ska berätta mera om allt som hände men nu ska jag blossa och dricka kaffe sen ska jag se SATC!

Av Anna - 9 augusti 2009 01:44

Ja, här sitter jag i min ensamhet på jobbet.. Lugnt som attan än sålänge *peppar peppar* Och jag hoppas att det fortsätter att vara lugnt för imorn ska jag på kalas för Nelly, mickes kusin, fyller år så imorn ska jag kliva upp kl 14 och åka dit och sen ska jag ju hinna äta middag och gå långpromenad med Wilma, Carro och Diesel också innan ytterligare en natt på jobbet börjar. Så jag känner för en riktigt slapp natt inatt så man orkar imorn och hela natten igen som sagt. Igår stal jag även Diesel av Carro hahaha! Jag var med han en stund på dagen och sen på kvällen tänkte jag gå med Wilma runt Sidsjön innan jag skulle åka och jobba och då tänkte jag stackars Diesel, äh, jag hämtar han också! Så när Carro kom hem var Diesel borta :O Det var lite lustigt faktiskt, hon hade blivit ganska så paff kan jag lova! Men tur att han var i trygga händer ;) Haha ja, lite självgod måste man få vara ibland! Och min ångest börjar sakta men säkert smyga sig på... Är ju uppsagd för er som inte visste det så den 13:e augusti jobbar jag sista natten :( Sen har jag 8 ströpass som bemanningen ringde om häromdagen så jag har ju några pass till iaf innan jag lämnar Sverige för Spanien i 3 veckor ;) Och även min separationsångest kryper sig på nu.. Utan Wilma i 3 långa veckor... Kommer bli plågsamt, näst intill ohållbart! Tur att hon är i goda händer de där 3 veckorna iaf:) Erika kirrar de hon! :) Å ja, våran lilla resa till Falchenberg (Falkenberg) resulterade ju naturligtvis bara i en massa tok! Men vad annat kan man vänta av två yrpärer med noll lokalsinne?! Skriver ett enskilt inlägg om allt det tror jag :)

Av Anna - 6 augusti 2009 14:17

Denna blogg håller på att rosta ihop! Illa, illa... Men då mitt humör inte är på topp och mitt liv ändå inte är speciellt intressant finnes det ingen anledning att förtälja något.  Ty hösten är påväg och mitt humör går neråt.. okej, nu överdriver jag:P Men ni fattar? På återseende! :)


Ovido - Quiz & Flashcards