Alla inlägg under januari 2009

Av Anna - 28 januari 2009 00:01

Haha alltså denna dag... Började med att jag drömde att jag och mina två systrar skulle strypa mormors förra karl (som i drömmen även var min pappas granne). Jag kommer dock inte ihåg av vilken anledning vi skulle göra det men göra det skulle vi. Sagt och gjort, Jessica och Linda ströp han med en galge (!?) och sen sprang vi runt i skogen och letade ett ställe att slänga han på men vi hittade inget så vi sprang ner till båten och jag fick ro ut en bit och kasta i han helt själv. Kan poängtera att jag är LIVRÄDD för vatten och att åka båt, jag simmar aldrig i vattnet utan går bara tills jag inte bottnar och sen tar jag mig fort i land. Men iaf, när jag kastat i han och är påväg att ro i land igen så vaknar han till liv och har tagit sig ur plastsäcken och håller på att kasta sig efter båten så den håller på att välta och då får ju jag jättepanik för att hamna i vattnet så jag gallskriker. Upptäcker ganska snart att jag gör det på riktigt, och rätt i ansiktet på min sambo som kommit hem från jobbet och krypit ner under mitt täcke dessutom HAHAHA! Han såg rätt paff ut kan jag lova ;D


Sen kom Erika hit innan vi skulle åka och träna så vi sitter och pratar i vardagsrummet.

Erika ställer sig upp och säger "Just ja! Titta vad jag har införskaffat" (ett par nya byxor)

Jag "Åh, ett par nya!"

Erika "Jaa, tack Anna!"

Jag ser ut som ett frågetecken och tänker "vadå tack anna..? :S"

Erika ser överlycklig ut och säger "Jag tog dom på ditt kort!"

Och då såg jag VERKLIGEN ut som ett frågetecken men det märkte

Erika snabbt och förklarade då att det var presentkortet hon fått av mig som hon använt men alltså gud vad vi skrattade åt det där, vi bröt verkligen ihop båda två, jag tror till och med att Erika fick till en "fortsättning följer" haha! Och för er som inte vet vad det är tänker jag inte berätta det heller! Haha ;D


För övrigt går det kanonbra för både mig och Mikael med våra nikotinstopp! En vecka imorgon :) Härligt som bara den att vara fri den där skiten. Näe, nu ska jag sussa tror jag.. Nattinatti!

Av Anna - 27 januari 2009 17:31

Ojojoj, idag skulle ni ha varit på Friskis och svettis! Undra vem av oss som är vem...? Erika är nog friskis och jag svettis haha ;D Har haft en superbra dag med min kära vän :) Surrat massa skit, druckit kaffe och varit på spinning:) Det var kul det, mycket jobbigt också men jag slog ju på stort och gick på ett medelpass första gången jag tränar i hela mitt liv så imorn ska vi gå på baspasset istället.


Min sambo har nyss åkt på jobbet så nu är jag all alone.. ja, Wilma är ju här också men hon degar ju bara som vanligt :P Men bara jag har ätit upp min mat och slappat lite så ska vi ut på en liten promenad hon och jag:) Sen ikväll blir det topmodel och eventuellt lite städning... sällan..? nope!


Av Anna - 26 januari 2009 22:17

Ja, gott folk.. På mina länkar finns massa namn och jag känner inte alla på den listan men jag läser deras bloggar och det är minst tio gånger enklare att klicka in på era bloggar härifrån än om man ska skriva in alla varje gång man ska läsa så har någon nåt emot att stå på denna lista så får ni skriva en liten kommentar så tar jag bort ert namn såklart, och slutar då också att läsa er blogg mohahaha näe det gör jag nog inte :) men skicka om ni inte vill stå med så tar jag bort det på två röda :) nattinatti!


Av Anna - 26 januari 2009 19:42

Ja, ni läste rätt! Lilla Anna ska börja ett sundare och friskare liv! Tro det eller ej men mina älskade cigaretter är ett minne blott sen i torsdags och jag har börjat varit ute och gått mera nu än förut och imorn ska jag börja träna med Erika :D Hon var här förut så vi fick några fina bilder framför oss hur det skulle gå imorn hahaha men det här ska vi klara! Erika och Anna gör sig klara för beach 2009 ;D det ni! haha


näe, nu ska ja se när Emma och Magnus gifter sig :)

Av Anna - 25 januari 2009 13:31

Goddag! Just nu sitter jag och väntar på min sega sambo som tar en "snabbdusch" (verkligen inte snabb!!) för vi ska nämligen ta en promenix ner på stan idag och bara kolla runt lite för att slippa sitta hemma och uggla. Alla säger typ "men gud vad nära ni har till stan", "ni kan ju gå ner på stan varje dag", "är ni mycket på stan?", men näe, jag har aldrig varit så lite på stan som nu. Eller ja, sen jag och micke flyttade ihop (april-07) och från början bodde vi ju verkligen mitt i stan. Fast jag kommer ju garanterat gå ner mer till sommaren :) Då är det mysigt att strosa på stan och sitta ute i solen och dricka kaffe eller äta glass eller nåt annat smarrigt ;P


Till meningen med rubriken; jag sitter och funderar på om jag ska gå runt sidsjön sen när jag kommer hem från stan..? jag och wilma.. återstår att se, men en långprommis ska det bli iaf, sen hur lång den blir vet jag inte än.. :)


näe, nu får han va klar i duschen, nu vill jag gå! hej sålänge!

Av Anna - 24 januari 2009 19:23

Jobbigt, jobbigt, jobbigt.......


I´m lost without you



ska åka ut till njurunda sen, gå i skogen med wilma och erika... kanske blir det lite bättre då...?

Av Anna - 22 januari 2009 20:29

Är imorgon... När jag, Erika, Wilma och Ronja skall genomgå en mycket stor prövning. Vi ska nämligen ut och gå alla 4, haha lär bli en syn för ögat det skulle jag tippa på ;P För er som inte vet det så är det full fight när Ronja och Wilma träffas så eftersom vi inte kan släppa ihop dom så dom får leka så ska vi testa om det går att vara ute på koppelpromenader tillsammans iaf :) Så jag är fylld av spänning och förväntan inför imorgon. Det kan ju inte annat än gå åt helvete så.. ;D Idag bjuder jag på en finfin bild på min älskade Wilma sen idag när vi var ute i skogen :D



Första dagen utan dig, det känns så tomt. Saknar din doft. Trodde aldrig jag skulle ta steget, men nu har jag lämnat dig, för gott. Du fick mig le när allt kändes jobbigt, du har alltid funnits där för mig, dag som natt. Du var min bästa vän, du var den första jag tänkte på när jag vaknade och den sista jag tänkte på när jag somnade.

Av Anna - 21 januari 2009 14:29

Haha jag kom och tänka på Jessicas fina T-shirt när det slog mig att mitt humör idag är just TipTop ;) Igår hade jag som sagt en riktig crapdag. Efter mycket om och men så drog jag på mig täckbrallor och halsduk och mössa och hela baletten, tog min underbara jycke och trotsade snöstormen och promenerade i 45 minuter. Det var skönt att komma ut, få lite luft, dock så var det väldigt folktomt ute på gatorna.. Undra varför? Jo, för normalt folk stannar inne när det är snöstorm! Haha, bara jag som är så dum så jag ger mig ut på prommis ;P Hur som helst mådde jag bättre när jag kom hem, huvudvärken var borta och mitt humör var faktiskt bättre så jag gjorde lite middag och diskade lite sen tog jag och Mikael en dusch och sen myste vi resten av kvällen :) Jag hade dock jävligt svårt att somna med tanke på hur länge jag sovit igår :O Så klockan var 02.40 sista gången jag tittade på klockan, men jag vaknade 10.00 imorse pigg och utvilad och GLAD! Laddade två maskiner tvätt, läste tidningen och fikade, tog mina tre favoritsaker med mig ut på balkongen; cigaretter, kaffe, mobil, och ringde min favoritvän Erika. Då blev jag ju på ännu bättre humör såklart:) Efter en timme och 40 minuter så sa vi hejdå och jag gick ner i tvättstugan igen så nu har jag hängt lite tvätt och plockat lite här hemma. Ska väl dammsuga lite, bädda i nya sängkläder, handla, laga mat, gå en prommis med Wilma och fixa klart med tvätten innan Mikael kommer hem från jobbet. Ikväll ska vi hälsa på familjen Wahlgren är det tänkt. Imorgon ska jag jobba och sen ska jag och Wilma gå i skogen :D Åh vad underbart! Näe, nu ska jag bege mig från denna stol, till en annan stol och ta mig ett bloss :)



Ovido - Quiz & Flashcards