Alla inlägg under november 2009

Av Anna - 27 november 2009 11:22

 




jag undrar vad du gör min lilla ängel...? äter och sover va? :)

Av Anna - 27 november 2009 00:14

God sen jävla kväll kanske man ska säga.. typ natt..? Här sitter jag i bara mässingen som syrran skulle sagt, Linda alltså. Poppar metallica i lurarna och bloggar om helt onödiga saker :P Ikväll har jag jobbat. Med två av mina mammor. Mina arbetskamrater är alla som en extra mamma för mig, jag frågar om såna där "vuxna" frågor som om typ löner och sånt där. Ikväll var det min extramamma Maud som diskuterade lasning med mig. De är så himla måna om mig och att jag ska få jobba och komma i första hand, helt suveräna! Massa ROS till mina arbetskamrater och massa RIS till de som bara yrar ihop en massa dynga som resulterar i mina totala vredesutbrott!! Uscha, blir så upprörd! MEN nu till något roligare! Imorgon ska jag åka till Birsta City och spendera HELA min dag där ute! Och Mikael ska med. Har ni hört nåt så bra? Jag har lyckats! Haha! Men det kan ju hinna hända mycket innan vi är där.. Så man ska inte ta ut segern i förskott... :/ Men om allt går enligt planerna så ska vi iaf åka och spendera hela dagen där ute, julhandla massa klappar till nära och kära och lite till lyan och födelsedagspresent till Felicia som fyller 3 år imorgon HURRA och GRATTIS till henne! Ska även handla en present till söstra mi (Jessica) som fyllde år den 21 nov så henne säger vi GRATTIS i efterskott till! Och NU ÄNTLIGEN får jag kläcka nyheten för allmänheten! JAG ÄR GRAVID!!!! Visst är det helt otroligt att ni gick på det där va?? ;P mohahaha! Okej, nu kommer sanningen; Jag ska bli MOSTER igen!!! I Maj ska Jessica och Peter få en till liten krabat och Axel ska bli storebror! Och JAG blir moster igen!! Jag längtar så jag dör nästan! Spännande spännande!:D Åter till födelsedagar.. Felicia fyller ju som sagt 3 hela år imorgon så vi ska dit och ÄTA TÅRTA hoppas jag, MADELENE!!! ;P det var villkoret för att jag skulle komma dit, haha! självklart så var ju det ett skämt men jag älskar verkligen tårta.. ;P Näe, här blir inga barn gjorda, en kvällsrök sen väntar sängen. Måste ju vara pigg och utvilad imorgon om jag ska orka en heldag på Birsta ;P nattinatti

Av Anna - 27 november 2009 00:04

Vad vore hela musikens värld utan Metallica? Jisses! I love you!   


snart pryder den min kropp... ;)

Av Anna - 25 november 2009 15:12


jag sa ju att jag skulle lägga upp en färsk bild på min prinsessa, men det blev bara typ 2 bilder och det var så grått å jävligt så ni får nöja er med en gammal bild på min prinsessa <3

Av Anna - 25 november 2009 11:11

Jag sitter nu och lyssnar på Ecstasy of Gold och hör hela Ullevi, inklusive mig själv, "sjunga" med. Jag längtar tillbaka. Ullevi 2004 är helt klart bästa konserten med Metallica jag varit på. Det var ungefär 50 grader varmt i solen (okej, överdrift men ni fattar att det var kokhett), vi visste inte vart vi skulle (jo, till Ullevi, men hur skulle vi hitta dit?), jag åt någon medicin så jag fick inte vara i solen så det var jeans och långärmat på så jag flöt i princip bort när vi satt där på backen och väntade i 16 timmar på att dörrarna skulle öppnas. Vi turades om att gå och äta. Jag, mamma, Acke, Jimmy & Runk. Jimmy köpte en stol som vi sedan såg att dom kastade när det började närma sig insläpp, vi fick band så vi fick stå längst fram vid första kravallstaketet (stavning?) men Jimmy bytte sitt band mot en öl! Haha vilken dåre! När dörrarna öppnades sprang jag och Jimmy in och vi var bland de absolut fösta på Ullevi. Det kändes så himla stort när vi sprang där, men bara några minuter senare så var det proppat med folk. Slipknot var förband och jag är väl inget direkt fan av dom så jag vände mig om och blickade ut över folkmassan och ser hur alla kommer emot mig med en hejdundrandes fart så jag tänkte att nu är det bäst jag vänder mig om och suger tag i staketet så jag inte blir mosad och vem står där mitt framför mig då?! Jo, han med näsan!! Haha jag trodde helt seriöst att jag skulle få en hjärtattack och dö eller nåt för jisses vad rädd jag blev. Sen under spelningen så skämtar James om att göra ett stagedive mitt framför mig också. Ååååå, jag vill bara uppleva den där dagen en gång till!! Hoppas på en till konsert i Sverige snarast! Har läst att det kan bli aktuellt 2010 faktiskt.... Räkna med att jag kommer att vara där! ;D Kanske jag har min tatuering på plats också.. ;P

Roskilde -2003

Ullevi -2004

Stadion -2007

Globen -2009

Någonstans -2010?

Av Anna - 24 november 2009 22:19

Tjoho allesammans! Jag ska försöka mig på en ny blogg nu med en sån där "bloggdesign", får se hur det går;) Haha, kan bara resultera i katastrof om jag ska göra det!

Ikväll eller hela dagen kanske jag ska säga, har jag röjt, städat, plockat, "pyntat" o grejat. Det känns som att jag gjort hur mycket som helst fast samtidigt som att jag inte gjort nånting :S Ska byta gardiner i vardagsrummet och sovrummet imorgon och städa lite till tänkte jag sen ska jag och Wilma åka till skogs och härja lite tänkte jag:) Busade gärnet igår hos pappa innan vi åkte hemåt. Det hade ju snöat så Wilma var alldeles galen. Sprang och hoppade och studsade överallt och ingenstans :) Har numera en egen bil också. Opeln är ju våran men av någon underlig anledning så ska alltid karln i huset ha den bästa bilen, skotern... ja, ni vet såna där motordrivna saker, så jag får nöja mig med en liten röd Polo ;) Men vi är redan bästa Polare och Wilma skulle promt åka med mig i den bilen hela vägen hem istället för i sin bur med husse i "hans" bil, så vi flickor tog den lilla röda och Micke den stora silvriga;) Gick som på räls så imorgon ska jag och Wilma ut och ragga i den lite medan Micke är på jobbet och tjänar ihop lite cash;P

Jag och Wilma ska till vetrinären imorgon också. Igen. Det här verkar aldrig få något slut:( Ska boka en ny tid. Se om vi ska ta några prover eller hur det blir. Det är så himla påfrestande att det liksom aldrig blir bra. Wilma mår dåligt, jag mår dåligt, Micke mår dåligt. Det är inte alls roligt. Sist vi var där satt jag och stortjöt och Åsa (vetrinären) stod och tröstade mig. Helt klart den absolut bästa vetrinären jag träffat! Och tro mig, jag har träffat en hel del! Hon är så himla lugn, snäll, omtänksam, duktig, trevlig, ja, hon är verkligen toppen! Nu ska jag ut med Wilma sista svängen för idag sen ska jag sova. Återkommer kanske imorgon. Ska försöka komma ihåg kameran imorn så kan ni få en färsk bild på min prinsessa kanske! :) Nattinatti!

Av Anna - 17 november 2009 22:01

Tills imorgon när jag har slutat för dagen klockan 16:15. Då ska jag hem och städa, tvätta, diska, mysa med Wilma och sen ska jag ha sovmorgon på torsdag :D Börjar inte förrän kl 16 då ;D Men nu ska jag hoppa i säng faktiskt. Ska bara ta kvällscig och ringa Mikael :) Imorgon uppdaterar jag lite längre, har nästan nyss kommit från jobbet nu och ska upp halv 6 imorgon så för en gångs skull tänkte jag lägga mig i tid! Otroligt men sant! :) Tjing!

Av Anna - 17 november 2009 01:02

När jag ändå är här och har mitt minne i behåll, vilket inte händer ofta så tänkte jag passa på att fråga om det finns någon som kan göra en ny blogg åt mig? Jag vill också ha en sån där fin blogg som många andra har med bilder och typ en text längst upp med t.ex "Annas liv" (självklart ska det inte stå det men jag kan inte sånt där dataspråk så jag vet inte vad det heter :P) Någon som vet någon som kan sånt? Någon som känner sig manad att ta på sig uppdraget? Den som gör det ska få..... *trumvirvel* ett stort tack! ;D näe men nu är jag alldeles för trött, måste sussa känner jag för nu börjar den där kassa humorn komma igång! men allvarligt, kan någon hjälpa mig med det tro? :) nattinatti!

Ovido - Quiz & Flashcards