Alla inlägg den 20 januari 2010

Av Anna - 20 januari 2010 23:12

Har ni hört om den där killen, Edward Cullen, vampyrkillen som förtrollar alla småtjejer? Jag är 22 år och han förtrollar även mig! Det är galet! När Micke sa att vi skulle se en film för ett bra tag sen så tänkte jag att "jaha, vi gör väl det då", jag frågade vad det var för film och han sa att den hette Twilight. Twiligt? Det sa mig ingenting (japp, jag hade lyckats undkomma hysterin om Edward) så jag frågade vad den handlade om. Till svar får jag: Vampyrer. Jag fullkomligen hatar alla sånadär konstiga fantasyfilmer som Narnia, Sagan om ringen, Harry Potter, ja, ni fattar. Så min reaktion blev en djup suck och en kommentar som jag ofta använder; åh, skjut mig! Men Micke sa att den skulle vara så bra och bla bla bla. Tänkte att whatever, jag kommer slockna om 10 min så jag kan ju vara ett sömnigt sällskap i alla fall. Men, som Tony Irwing brukar säga, så höll jag mig vaken genom hela filmen kan jag lova er. Jag känner mig som 10 år igen, när man var "kär" i Nick Carter &co, ni vet Back Street Boys, det där pojkbandet som var poppis för hundra år sen. Eller som när jag var "kär" i Johnny Depp, Edward Furlong, Edward Norton, Orlando Bloom och alla de där. Dock så är man lite äldre nu och förstår att man inte är kär i en människa man inte känner, som man bara sett på tv, men jag förstår småtjejerna, han är fullkomligen urläcker! Däremot kan jag inte påstå att jag gillar Robert Pattinson när han är sig själv, inte alls min smak, men i Twilightfilmerna är det annat ;) Så ja, jag är en av alla de som förtrollats av Edward och hela Twilighthistorien. Nyss sett New Moon igen, och nu ska jag fortsätta läsa boken också ;)


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards