Alla inlägg den 4 juni 2008

Av Anna - 4 juni 2008 22:56

hur gör man för att se något positivt med sig själv? för att kunna le och säga tack när man får komplimanger istället för att avfärda dom och påstå att det är rena jävla bullshiten? hur gör man för att man ska bli glad av att se sig själv i spegeln, åtminstone med kläderna på? utan kläder kan jag inte tänka mig att det är möjligt att le när man ser sig själv i spegeln. hur gör man för att ha något som kallas självförtroende och självkänsla?

jag har världens bästa familj, arbetskamrater, sambo, hund, vänner, en kanonlägenhet, hur mycket bra som helst i mitt liv! jag vet att det finns folk som har det miljoner gånger värre men ibland känns det bara hopplöst.. 

jag har alltid haft dåligt självförtroende och dålig självkänsla, jag har trott på mig själv en gång i hela mitt liv och då gick det åt helvete.. jag känner mig förvirrad..

jag funderar på om det beror mycket på att jag gick ner så mkt i vikt på en gång.. jag försöker tänka om jag var mer nöjd med min kropp då, än nu.. jag vet inte.. ibland vill jag vara sådär "tjock"(jag vet att jag inte var tjock, men tjockare än nu) som jag var då, när man ser på korten, och ibland vill jag kräkas över dom och helst gå ner några kilon till.. ibland tycker jag att jag är benig och ful för det.. varför kan jag inte bara vara nöjd som jag är? jag vet inte.. det går bara inte.. skulle jag vara nöjd om det var mitt emellan? jag vet inte.. jag vet bara att jag inte är nöjd med mig själv.. och det handlar inte bara om utseendet.. det är allt.. hur jag jobbar, hur jag lagar mat, hur jag städar, hur jag kör bil, allt! jag har så höga krav på mig själv... men vad hjälper det mig om jag sitter här och klagar och låter som en jävla fjortis! haha jag är ju fan inte sann.. 


en rök o sen sängen, hoppas på en ny dag med nya krafter. solsken och umgås med wilma o älsklingen. shoppa lite med syster och systersonen. kan inte Axel få mig att le, skratta och iaf, för stunden, må bra, så kan ingen. Vem kan låta bli att le när man ser den lille mannen? inte jag iaf.


jag älskar dig också, mikael. och jag ska inte lämna dig <3 just nu saknar jag dig och längtar så mkt efter dig så jag vet inte vad

Ovido - Quiz & Flashcards