Direktlänk till inlägg 29 oktober 2009

Myror i arslet

Av Anna - 29 oktober 2009 22:57

Usch och fy vad jag hatar att vara hemma istället för att jobba! Dagarna segar sig fram. Visst är det skönt när man är ledig så man kan ta sovmorgon, städa, tvätta, gå lååånga härliga promenader med Wilma, träffa kompisar och shoppa och hela den biten men alltså att vara hemma när man är sjuk, det är fan döden! Idag gick jag runt Sidsjön med Erika och hundarna och det var så himla skönt att få komma ut och träffa en människa:) Dock kändes det som att jag gått typ 10 mil för jag var helt slut pga förkylningen men det var skönt ändå. Så imorgon ska jag först sova ett tag sen ska jag upp och duscha och sen ut på prommis och sen iväg på jobbet! Härligt när det börjar bli lite tight på schemat igen, jag tycker nog inte riktigt om att bara va hemma och göra noll.


Pratat med systrarna mina ikväll, trevligt :) Kan ju tyvärr inte träffa någon av dem så då får man ta till telefonen istället. Linda är ju hos pappa och eftersom jag är sjuk så vill jag inte hälsa på Jessica. Synd om jag skulle smitta dem, speciellt prins Axel:) Jag och Jessica pratade julklappar.. Shit, nu börjar det igen! Vad ska man köpa till alla? När ska man hinna handla? Hur ska pengarna räcka? Det känns ju alltid lika hopplöst, men å andra sidan så har det ju alltid löst sig hittills så varför skulle det inte göra det i år också? :) Jag ska i vanlig ordning befinna mig på jobbet under julafton och även under min födelsedag som äger rum dagen efter. Så jag kommer i princip komma hem till min familj och önska god natt istället för god jul, men ja, så är det inom vissa yrken. Men åter igen har vi ju den där punkten om de omtalade barnen. Jag får ofta höra det när jag säger att jag ska jobba jul och nyår och ja, ni vet såna där högtider, att jag har ju inga barn. Eeehh, näe, det har jag inte, men tror ni att man vill jobba alla högtider bara för att man inte har barn? Jag har väl för det en sambo, en hund, en mamma, två systrar, en bror, en pappa, en farmor, en mormor och gammlemorfar? Självklart tycker jag att det är hur mysigt som helst att se när Axel öppnar paket och allt det där, men jag tycker väl att det är minst lika mysigt när vi andra i familjen öppnar paket och äter middag ihop. Jag skulle aldrig säga till nån som inte har någon mamma eller pappa att "näe, men du har ju ingen mamma heller så..." Vissa människor verkar bli blinda när deras barn kommer till världen. Och den dagen jag får barn, vill jag gärna veta om jag beter mig så, om jag inte skulle märka det själv. För jag vill absolut inte göra skillnad på folk och folk. Tack och godnatt,

 
 
anneli o embla

anneli o embla

30 oktober 2009 13:54

hahaha ja du ser där;P allt bra annars med dig???längesen man såg dig nu:(

http://annelajzan.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 27 januari 2010 22:58

God kväll allesammans! Nu tänkte jag informera er om att jag kommer att sluta blogga här (vilket inte kommer märkas då jag skriver en gång i månaden men ändå:P) och istället börja blogga på http://annnamarieb.blogg.se/. Fått en design av Sabben och d...

Av Anna - 20 januari 2010 23:12

Har ni hört om den där killen, Edward Cullen, vampyrkillen som förtrollar alla småtjejer? Jag är 22 år och han förtrollar även mig! Det är galet! När Micke sa att vi skulle se en film för ett bra tag sen så tänkte jag att "jaha, vi gör väl det då", j...

Av Anna - 18 januari 2010 23:31


Goderafton både herre och fru eller nåt sånt! Jag är grymt sugen på en helkväll med Erika och en jädrans massa ÖL! Även att jag fick just det av henne i julklapp/födelsedagspresent! ;D Plus en rejäl summa cash att handla för på Gina, kalas kalas! Hon...

Av Anna - 15 januari 2010 00:16

Åh vad trött jag var imorse när jag äntligen fick krypa ner i sängen! 24 timmars vaken tid är på tok för mycket för mig! Men idag kunde jag sova iaf! Ställde klockan på två men slumrade till när jag stängt av den så jag klev inte upp förrän tre. Härl...

Av Anna - 14 januari 2010 04:53

Du var med mig igår och jag hade hoppats på att få vara med dig ännu en natt men ack vad jag bedrog mig. Istället för att spendera en underbar natt med dig så sitter jag på jobbet med grus i ögonen. Jag vill bara vara med dig. Jag har tänkt på dig he...

Ovido - Quiz & Flashcards