Alla inlägg under november 2008

Av Anna - 5 november 2008 21:58

har jag haft idag, en fullkomligt jävla värdelös dag! mitt humör har inte varit på topp alls kan jag lova!!! jag har saknat mina arbetskamrater så fruktansvärt mycket (dom har haft nå utbildningsgrejs och varit på Bodaborg) och ja.. denna dag var helt enkelt inte gjord för mig. Som tur var så kom jag ju hem till min älskade lägenhet och till mina älskade sambosar och sen bytte jag bara ut Micke mot Linda :P Sen satt vi här å surrade en stund och satt vid datorn o tittade på diverse saker ;P Haha Linda trodde jag hade bytt hund! Hon tyckte Wilma var så olik sig. Hon som brukar vara så lugn annars är ju numera helt galen med tanke på all energi hon har i kroppen och allt spring hon har i benen, så hon trodde helt enkelt att den gamla Wilma försvunnit:P Men nejdu, hon kommer tillbaka:)) när hon har sprungit en sisådär 3 timmar utan stopp så blir hon nog lugn igen, lillhjärtat mitt <3

Apropå vad jag nyss kallade henne så har jag, Linda och hennes syster, även min bästa vän, Erika, en sak så jävla mycket gemensamt; VI ÄLSKAR OCH AVGUDAR VÅRA HUNDAR! till saken hör att som sagt linda och erika är syskon, erika är min bästa vän och linda är också en vän till mig. min hund wilma är syster med lindas hund ronja och både ronja och wilma är barn till erikas hund tequila :D vad rörigt det blev :S men ja, hur som helst; vi anser att dom inte är mindre värda än en människa t.ex och vi skulle göra allt för dom kort och gott! jag kan inte förstå hur man kan slå en hund (jag menar djur överhuvudtaget såklart men eftersom det är hundar i fokus just nu så skriver jag bara det), hur man kan låta sin hund svälta eller dö i värmeslag i en bil, hur man kan strunta i att åka till vetrinären pga kostnad eller tidsbrist, hur man kan sätta sin hund åt sidan när man får barn, hur man kan skada ett djur fysiskt eller psykiskt över huvud taget! om det finns nån dum jävel som tycker att nåt av det ovanstående är okej så vet inte jag vad som fattas i din hjärna! nu blev jag upprörd igen! aja, nu ska jag ta en walk med wilma, ta en rök och ringa mikal. nattinatti

Av Anna - 4 november 2008 22:51

Ja, ikväll har jag tvättat lite kläder och slagit in första julklapparna för i år:) Det var dock bara 2 st så man har ju dessvärre en sisådär 93 stycken kvar att köpa och slå in innan man är klar:S Men det brukar ju lösa sig, jag kommer springa som en yr höna på stan och birsta dagarna innan jul men det känns som att jag inte kommer att vara ensam om det i år heller ;P Sen har jag och Wilma, eller ja, mest Wilma förstås, lekt med hennes nya favvosak. Vi köpte nämligen en Dog Brick häromdagen när hon och jag var på våran shoppingtur på Djurmagazinet :) Så den fullkomligt ÄLSKAR hon. Kan ju vara för att hon älskar att söka saker :) Sen är det ju bra att hon har nåt att göra under tiden när hon inte får springa i skogen. Hon blir ju 10 ggr tröttare av att "spela" några gånger på Dog Brick än om hon springer i skogen en timme typ. Så det känns bra faktiskt att hon kan lägga sig ner och vila lite trots hennes otroliga överskottsenergi som hon samlat på sig nu. Jag vill bara att det ska läka ihop helt så vi kan få släppa lös henne.. Det känns så hemskt att liksom hålla henne inne, det är ju för hennes eget bästa men ändå.. Jaja, näe nu ska jag äta nåt tror jag sen ska man väl hoppa i säng, jag ska ju jobba imöra :) Nattinatti!


Av Anna - 3 november 2008 23:31

Min älskade hund. Min älskade Wilma. Jag kan inte beskriva i ord hur mycket hon betyder för mig. Jag skulle offra mitt liv för henne. Ikväll när Erika åkt hem så kollade jag och Wilma på Mannen som talar med hundar och på det där nya programmet "Hundcoachen" eller vad det hette. Sen ringde vi husse och tog kvällspromenaden precis som vanligt och på hemvägen så lägger sig Wilma ner på backen och blir helt hysterisk och andas jättekonstigt så jag säger åt Micke att vänta så ska jag kolla vad hon håller på med, kan inte se nåt som är fel men förstår ju att nåt är galet så jag i princip slänger luren i örat på Micke och försöker få med mig Wilma hem men hon är bara hysterisk och hyperventilerar och vill inte alls gå så biffiga Anna tar i från tårna och bär denna underbara varelse som väger 24 kg hem. Jag kan lova att det var tungt och jobbigt att få upp henne men när jag väl fått upp henne så sprang jag bara hem och tårarna rann. Väl inne i hallen så har hon fortfarande panik och jag ser att hon blöder från munnen och andas fortfarande jättekonstigt, vilket resulterar i att jag verkligen börjar storgrina! Försöker med all min kraft och får tillslut upp käften och ser då att det sitter en pinne fastklämd uppe i gommen mellan hennes tänder och att hon blöder därifrån. Micke ringde upp och jag grät som ett barn kändes det som och kände mig alldeles hjälplös här hemma i min ensamhet. Han ringde matfors distriktsvetrinär och satt sig i bilen och började rulla hemåt. Under tiden kämpade jag och Wilma hemma och tillslut fick hon bort pinnen själv men vi åkte ändå in för att kolla så hon inte skadat nåt inne i munnen men han kunde inte se nåt iaf. Denna gång fick vi träffa världens underbaraste vetrinär som var helt coollugn trots att vi kom in med våran livsfarliga kamphund (hon är världens snällaste). Han tyckte nog att vi hade kunnat stanna hemma när vi ändå fått bort pinnen fast jag tror han förstod hur mycket Wilma betyder för mig så han flinade mest och var trevlig :) Jag kan även berätta att när Micke ringde och frågade vad som hänt hade jag grinat och sagt att Wilma hade en pinne i halsen (!) hhmm.. jag var väldigt rädd, nervös, chockad, ledsen, orolig och ja.. jag var i upplösningstillstånd helt enkelt! Men trots att han fick åka från söråker och sen till Matfors och sen tillbaks till Söråker igen så log han mot både mig och Wilma. Jag vet att jag är fjantig!! men jag vet också att både Micke och Wilma älskar mig precis lika mycket som jag älskar dom :) Jag anser iaf att man hellre ska åka en gång för mycket än en gång för lite till vetrinären med sina djur. Synd att inte alla verkar uppskatta sina djur lika mycket som jag och många fler. Jag älskar er; Mikael och Wilma <3

Av Anna - 2 november 2008 20:54

Ja, idag har jag spenderat några timmar med min sötfis Carro :D Det var mycket trevligt, vi pratade om allt mellan himmel och jord, drack kaffe och rökte, precis som vanligt med andra ord :) Och självklart många skratt och leenden :) Jag mår så himla gott i denna dams sällskap! Vilken totally underbar människa jag lärt känna!


Å imorn kommer Erika hit o surrar skit med mig :D Härligt härligt!

Nu ska jag krypa ner i soffan och se på film, först blir det en rök! Imorn ska jag städa och baka tror jag, sen ska jag ta med mig Wilma på djurmagazinet också å köpa lite ben och grisöron, hon har ätit upp alla ben nu när hon inte har nåt att göra. Stackars mammas älskling :(


jaja, men en rök nu sen tv´n. hörs!

Ovido - Quiz & Flashcards