Alla inlägg den 9 augusti 2009

Av Anna - 9 augusti 2009 23:52

Ja, det enda jag gör är att gäspa! Känns inte stabilt med tanke på att jag har 7 timmar och 20 minuter kvar på mitt arbetspass! :O Men det ska nog gå, precis som det gör alla andra nätter när man tänker att man kommer somna. Jag skulle nog inte ens kunna göra det tror jag. Hur trött jag än är, för när jag känner att jag blir trött så gör jag nåt. Man får ju liksom inte sova på arbetstid så det skulle ju vara för jävligt rent ut sagt om man skulle sussa när arbetskamraterna kommer på morgonen och man har nattens sysslor ogjorda.. Jobbigt läge! Så det ska vi inte ställa till med! :)


Annars idag så klev jag upp 14.00 och 15.00 var jag påväg på Nellys 4-års kalas i Matfors. Fikade ute i solen och eftersom det var så bra väder så gick vi ner till sjön och när alla (som skulle bada) hoppat i och plaskat cirkus 5-10 minuter så öppnade sig himlen och det började blixtra och dundra så då var det full fart tillbaka till Linda och Fredde och där bestämde vi att vi skulle äta pizza/kebab allihopa så jag, Anna, Emelie, Sandra och Issam åkte för att hämta 7 pizzor och 5 kebabtallrikar och vet ni vad?! Vi väntade i 70 jävla minuter!!!!! Så klockan var väl typ kvart över sju när vi började äta så jag kände mig lite smått stressad eftersom jag skulle jobba inatt så jag kom hem prick åtta och jag brukar åka kvart över hemifrån så jag fick kasta om lite kläder och sen brassa på jobbet direkt. Har inte hunnit varit med min älskade Wilma nånting idag :( men imorn ska jag vara med henne hela dagen lång :) Ska gå promenad med Carro och Diesel eller Akira imorgon om vädret tillåter vill säga.. Det blev ju inget vidare promenadväder för oss idag inte :( Och på grund av min hyperstressade dag/kväll så har jag glömt att köpa cigaretter! Så här sitter jag med ynka 2 stycken kvar! :( Aja, men det får gå! Nu ska jag ringa Mike och höra vad han har för sig sen ska jag kolla på SATC:) Hejhej så länge!

Av Anna - 9 augusti 2009 01:55

Nu kommer det inte alls i ordning här men jag skriver allt tok jag kommer på som hände iaf!


*På vägen hem

Erika: Fan jag är inte hungrig än ja, är du?

Jag: Näe, inte direkt

Erika: Ändå så åt vi ju vid elva-halv tolv nån gång

Jag: Jaa, vad var klockan då egentligen?


*På vägen ner

Jag körde från Örebro och ner och jag var grisigt trött och det var kolsvart ute så jag hade helljus på. Då kommer en bil och kör om och börjar blinka med varningsblinkersen. Jag ser att han blinkar men fattar inte varför så jag frågar Erika med en suck: "Jaha, å vad blinkar han i då??"

Erika funderar en stund, klappar mig sedan på armen och säger: "du har hellyset på, gumman..." Haha det roliga var att vi störde oss som fan på alla som hade hellyset på och bländade så vi tutade och blinkade och svor men sen gör jag tabben själv! Ojojoj, man ska inte köra sådär långt när man jobbat natt och inte sovit!


*Inne på en mack i Falkenberg

Jag: kan man ta ut pengar här?

Han i kassan: ja, det vet ju inte jag...

Jag: Nähä (ser väldigt förvirrad ut)

Han i kassan: ja, det vet ju inte jag, det beror ju på vad ditt kort säger. Länsförsäkringar går inte vet jag i alla fall...

Jag och Erika: Länsförsäkringar?!

Han i kassan: Ja men har du ett vanligt Visakort så ska det gå, hur mycket vill du ta ut?

Haha vilken jävla dåre! Jag bröt ihop i alla fall för vilken jävla drummel till karl!


*På MAX i Örebro

Hon i kassan: Vad hade du beställt?

Jag: Ett skrov, och så vill jag ha en orginal

Hon i kassan: En orginalburgare på sidan då eller?

Jag: Näe, en orginaldressing

Hon i kassan: Okej, extra på hamburgaren då eller?

Jag: Näe, men jag vill ha en orginaldressing, en dipsås

Hon i kassan: Oriental vadå?

Jag: JAG VILL HA EN DIPSÅS, PÅ SIDAN OM, EN ORGINALDRESSING!!!

Hon i kassan: Jaha...

Alltså, pratar jag väldigt otydligt för ingen verkar ju fatta vad jag säger?!?!


Bilder och eventuellt filmklipp kommer! ;D plus att jag ska berätta mera om allt som hände men nu ska jag blossa och dricka kaffe sen ska jag se SATC!

Av Anna - 9 augusti 2009 01:44

Ja, här sitter jag i min ensamhet på jobbet.. Lugnt som attan än sålänge *peppar peppar* Och jag hoppas att det fortsätter att vara lugnt för imorn ska jag på kalas för Nelly, mickes kusin, fyller år så imorn ska jag kliva upp kl 14 och åka dit och sen ska jag ju hinna äta middag och gå långpromenad med Wilma, Carro och Diesel också innan ytterligare en natt på jobbet börjar. Så jag känner för en riktigt slapp natt inatt så man orkar imorn och hela natten igen som sagt. Igår stal jag även Diesel av Carro hahaha! Jag var med han en stund på dagen och sen på kvällen tänkte jag gå med Wilma runt Sidsjön innan jag skulle åka och jobba och då tänkte jag stackars Diesel, äh, jag hämtar han också! Så när Carro kom hem var Diesel borta :O Det var lite lustigt faktiskt, hon hade blivit ganska så paff kan jag lova! Men tur att han var i trygga händer ;) Haha ja, lite självgod måste man få vara ibland! Och min ångest börjar sakta men säkert smyga sig på... Är ju uppsagd för er som inte visste det så den 13:e augusti jobbar jag sista natten :( Sen har jag 8 ströpass som bemanningen ringde om häromdagen så jag har ju några pass till iaf innan jag lämnar Sverige för Spanien i 3 veckor ;) Och även min separationsångest kryper sig på nu.. Utan Wilma i 3 långa veckor... Kommer bli plågsamt, näst intill ohållbart! Tur att hon är i goda händer de där 3 veckorna iaf:) Erika kirrar de hon! :) Å ja, våran lilla resa till Falchenberg (Falkenberg) resulterade ju naturligtvis bara i en massa tok! Men vad annat kan man vänta av två yrpärer med noll lokalsinne?! Skriver ett enskilt inlägg om allt det tror jag :)

Ovido - Quiz & Flashcards