Direktlänk till inlägg 25 november 2009

Metallica...

Av Anna - 25 november 2009 11:11

Jag sitter nu och lyssnar på Ecstasy of Gold och hör hela Ullevi, inklusive mig själv, "sjunga" med. Jag längtar tillbaka. Ullevi 2004 är helt klart bästa konserten med Metallica jag varit på. Det var ungefär 50 grader varmt i solen (okej, överdrift men ni fattar att det var kokhett), vi visste inte vart vi skulle (jo, till Ullevi, men hur skulle vi hitta dit?), jag åt någon medicin så jag fick inte vara i solen så det var jeans och långärmat på så jag flöt i princip bort när vi satt där på backen och väntade i 16 timmar på att dörrarna skulle öppnas. Vi turades om att gå och äta. Jag, mamma, Acke, Jimmy & Runk. Jimmy köpte en stol som vi sedan såg att dom kastade när det började närma sig insläpp, vi fick band så vi fick stå längst fram vid första kravallstaketet (stavning?) men Jimmy bytte sitt band mot en öl! Haha vilken dåre! När dörrarna öppnades sprang jag och Jimmy in och vi var bland de absolut fösta på Ullevi. Det kändes så himla stort när vi sprang där, men bara några minuter senare så var det proppat med folk. Slipknot var förband och jag är väl inget direkt fan av dom så jag vände mig om och blickade ut över folkmassan och ser hur alla kommer emot mig med en hejdundrandes fart så jag tänkte att nu är det bäst jag vänder mig om och suger tag i staketet så jag inte blir mosad och vem står där mitt framför mig då?! Jo, han med näsan!! Haha jag trodde helt seriöst att jag skulle få en hjärtattack och dö eller nåt för jisses vad rädd jag blev. Sen under spelningen så skämtar James om att göra ett stagedive mitt framför mig också. Ååååå, jag vill bara uppleva den där dagen en gång till!! Hoppas på en till konsert i Sverige snarast! Har läst att det kan bli aktuellt 2010 faktiskt.... Räkna med att jag kommer att vara där! ;D Kanske jag har min tatuering på plats också.. ;P

Roskilde -2003

Ullevi -2004

Stadion -2007

Globen -2009

Någonstans -2010?

 
 
Issa

Issa

25 november 2009 14:29

Ja precis :) Jaha. Aj då :( Ja, absolut. Det skulle vara trevligt :) Prata massa minnen :) Jag har kvar samma nummer som förut. Har haft samma nummer sen jag gick i femman och fick min första mobil :) Vi får ta och boka in nån dag som passar!

http://www.vintagebruttan.blogg.se

 
linnea

linnea

7 december 2009 22:10

metallica är ett av mina favorit band, helt otroligt bra! :D

http://liinneaaaj.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 27 januari 2010 22:58

God kväll allesammans! Nu tänkte jag informera er om att jag kommer att sluta blogga här (vilket inte kommer märkas då jag skriver en gång i månaden men ändå:P) och istället börja blogga på http://annnamarieb.blogg.se/. Fått en design av Sabben och d...

Av Anna - 20 januari 2010 23:12

Har ni hört om den där killen, Edward Cullen, vampyrkillen som förtrollar alla småtjejer? Jag är 22 år och han förtrollar även mig! Det är galet! När Micke sa att vi skulle se en film för ett bra tag sen så tänkte jag att "jaha, vi gör väl det då", j...

Av Anna - 18 januari 2010 23:31


Goderafton både herre och fru eller nåt sånt! Jag är grymt sugen på en helkväll med Erika och en jädrans massa ÖL! Även att jag fick just det av henne i julklapp/födelsedagspresent! ;D Plus en rejäl summa cash att handla för på Gina, kalas kalas! Hon...

Av Anna - 15 januari 2010 00:16

Åh vad trött jag var imorse när jag äntligen fick krypa ner i sängen! 24 timmars vaken tid är på tok för mycket för mig! Men idag kunde jag sova iaf! Ställde klockan på två men slumrade till när jag stängt av den så jag klev inte upp förrän tre. Härl...

Av Anna - 14 januari 2010 04:53

Du var med mig igår och jag hade hoppats på att få vara med dig ännu en natt men ack vad jag bedrog mig. Istället för att spendera en underbar natt med dig så sitter jag på jobbet med grus i ögonen. Jag vill bara vara med dig. Jag har tänkt på dig he...

Ovido - Quiz & Flashcards