Direktlänk till inlägg 16 november 2009

Påhälsning av en skum gubbe med hatt! :O

Av Anna - 16 november 2009 18:20

God kväll! Måste ju berätta vad som hände mig inatt på jobbet. För er som inte vet så jobbar jag som uska på en demensavdelning på ett äldreboende, men nu struntar vi i det, åter till rubriken; Sandra kommer inspringandes till mig runt 4-tiden imorse och jag frågar om det har hänt nåt men hon säger bara "Njaa, men kan du följa med och kolla...?" Så jag tänkte att vad är det jag ska kolla på klockan 4 på morgonen om ingenting har hänt? :S Då visar det sig att det har ringt nån till Sandras avdelning och sagt att det sitter en gubbe ute i korridoren med hatt på sig och mina tankar började ju osm vanligt snurra på om mördare, våldtäktsmän, nån som skulle råna mig (jag har ju inte direkt pengar med mig på jobbet så vad skulle jag kunna erbjuda liksom?!) eller nån som var full och uppkäftig eller nåt och Sandra var inte lugn hon heller kan jag lova så där står vi och hetsar upp varandra (det där kan man ju tolka lite olika.. :S) men kommer tillslut fram till att vi ska gå ut båda två i entrékorridoren och kolla vem det är men när vi hör att det är någon som är uppe och går omkring därute så blir båda skiträdda igen och springer tillbaka in på min avdelning för att upptäcka att en pensionär inne på hennes avdelning är uppe och vad betyder det? JO, vi måste ut i korridoren igen för att springa in på hennes avdelning! Så jag räknar till tre och sen springer vi till hennes avd, hon tar hand om pensionären och jag ringer vidare på en annan avdelning och berättar situationen och hon säger att hon ska gå och titta så då kom jag på den briljanta idén att vi springer tillbaks till korridoren vi också nu när vi har en till människa med oss och vet ni vad det var? Haha, en anhörig som hade sovit i anhörigrummet! hahaha jag var alldeles svettig innan vi fick reda på vem det var, men som tur var så var det ju ingen farlig människa:) Men vem faan kliver upp klockan 4 och har hatt på sig i korridoren på ett äldreboende?! Om man inte bor där själv alltså, då är det ju en sak att dom är uppe och yrar på nätterna men han var ju en anhörig.. Jaja, tur att det inte var något allvarligare iaf:) Kanske återkommer senare! Nu ska jag ta hand om lite tvätt innan grannen ska ha tvättstugan och sen ska jag diska, rasta Wilma, ge henne mat, brygga masssoooor med kaffe och sen ska jag se på TV ikväll i min ensamhet:) Mysigt:) Hej så länge!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 27 januari 2010 22:58

God kväll allesammans! Nu tänkte jag informera er om att jag kommer att sluta blogga här (vilket inte kommer märkas då jag skriver en gång i månaden men ändå:P) och istället börja blogga på http://annnamarieb.blogg.se/. Fått en design av Sabben och d...

Av Anna - 20 januari 2010 23:12

Har ni hört om den där killen, Edward Cullen, vampyrkillen som förtrollar alla småtjejer? Jag är 22 år och han förtrollar även mig! Det är galet! När Micke sa att vi skulle se en film för ett bra tag sen så tänkte jag att "jaha, vi gör väl det då", j...

Av Anna - 18 januari 2010 23:31


Goderafton både herre och fru eller nåt sånt! Jag är grymt sugen på en helkväll med Erika och en jädrans massa ÖL! Även att jag fick just det av henne i julklapp/födelsedagspresent! ;D Plus en rejäl summa cash att handla för på Gina, kalas kalas! Hon...

Av Anna - 15 januari 2010 00:16

Åh vad trött jag var imorse när jag äntligen fick krypa ner i sängen! 24 timmars vaken tid är på tok för mycket för mig! Men idag kunde jag sova iaf! Ställde klockan på två men slumrade till när jag stängt av den så jag klev inte upp förrän tre. Härl...

Av Anna - 14 januari 2010 04:53

Du var med mig igår och jag hade hoppats på att få vara med dig ännu en natt men ack vad jag bedrog mig. Istället för att spendera en underbar natt med dig så sitter jag på jobbet med grus i ögonen. Jag vill bara vara med dig. Jag har tänkt på dig he...

Ovido - Quiz & Flashcards