Alla inlägg den 10 februari 2009

Av Anna - 10 februari 2009 19:02

Jag har som sagt inget liv....


Vad heter ni?
Anna och Mikael

Hur träffades ni?

För många, många år sen.. Varit bekanta/vänner en lång tid men sen blev det nåt mer :)

Hur länge har ni varit tillsammans?

2 år i Mars

Är ni förlovade?
Nej

Bor ni ihop?
Ja, vi flyttade ihop när vi varit tillsammans i en månad

Har ni barn?
Nej

Har båda körkort?
Ja

Kommer du ihåg er första kyss?

Ja


Vem sa "Jag älskar dig" först?
Micke

Vem är äldst?

Micke

Vilka stjärntecken är ni?
Jag är stenbock och Micke är jungfru

Vem är längst?
Micke

Vem sjunger bäst?

Ingen

Håller ni varandra i handen på stan?
Vi brukar inte gå på stan tillsammans ofta men när det väl händer så gör vi nog det

Vad har ni gemensamt?
Ja, säg det..?

Kände ni varandra innan ni blev tillsammans?
Ja

Blev du kär vid första ögonkastet?
Näe, då hade vi ju varit tillsammans för flera år sedan. Men jag erkänner att jag har spanat in han... ;)

Har ni någon speciell låt?
Hahaha kanske det :D

Har ni stora framtidsplaner?

Stora och stora, vi har iaf en plan, planerad in i minsta detalj! :)

Har ni gråtit i varandras armar?
Ja

Har ni varit utomlands tillammans?
Ja, i Spanien. Ska åka igen i år :)

Vilket är ert bästa minne?
Ingen aning faktiskt...

Vem lagar bäst mat?
Vet inte, men bara Micke kan laga min älskade fläskfilé med bakpotatis, ugnsbakade grönsaker och bearnaisesås perfekt :)

Vad gör ni en vanlig vardagskväll?

Jag är ute och går en långsväng med Wilma, träffar nån kompis, städar, ser på TV eller sitter vid datorn eller jobbar och Micke sitter vid datorn eller Tv´n eller jobbar. Vi är sällan hemma tillsammans

Ger ni alltid varandra en puss när ni ses?
Näe, inte alltid

Bodde ni långt ifrån varandra när ni träffades första gången?

När vi träffades första gången..? Hur ska jag komma ihåg vart jag bodde då? :S

Blir du lätt svartsjuk?
Beror på det där... Vad det handlar om och vem det är och vilket humör jag är på osv, men svartsjuk är jag. Det är alla nån gång och den som säger nåt annat ljuger

Brukar ni bråka?

Alldeles för mycket

Ringer eller SMS:ar ni mest?
Jag älskar sms men Micke föredrar att ringa

Av Anna - 10 februari 2009 00:55

Eftersom jag icke har nåt liv så stal jag denna lista av Linda :)


1. Gjorde du något året 2008 som du aldrig gjort förut?

Inte vad jag kan komma på

2. Höll du några av dina nyårslöften?

Jag skulle ju sluta röka -08 men det blev -09, så halvt som halvt kan jag väl säga. Visst har det väl åkt ner nåt bloss i mina lungor när jag träffat mina vänner som röker men annars är jag fri :)

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar 2008?

Min syster och hennes PeteGobit blev föräldrar till världens sötaste Axel och mina vänner Laila och Daniel fick en liten Kevin och några gamla klasskompisar har fått barn


4. Dog någon som stod dig riktigt nära?

Näe, tack gode gud för det

5. Vilka länder besökte du?

Sverig, sverige och sverige

6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?

Ett fast jobb

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?

7 Januari -dagen min systerson kom till världen

8. Vad var din största framgång 2008?

Framgång? Motgångar var det nog fler av...

9. Största misstaget?

Ingen aning

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

Ja, jag har varit förkyld men inget allvarligare än så tror jag väl

11. Bästa köpet?

Min nya dammsugare :D


12. Vad spenderade du mest pengar på?

Wilma

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

Jag blev ju moster :D Och jag fick veta att jag skulle få se Metallica igen, och att jag skulle åka till Spanien i tre veckor med min älskade Mikael och hans underbara familj :D

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?

Visst har det kommit mycket bra låtar, men ingen som jag kommer förknippa med 2008 tror jag


15. Var du gladare eller ledsnare 2008 jämfört med tidigare år?

Jag har varit glad och lycklig 2008 men när hösten och mörkret kom så blev jag ju i vanlig ordning deppig, och detta år mer deppig och ledsen än nåt annat år


16. Vad önskar du att du gjort mer?

Hittat på mera saker, jag har bara jobbat och sovit känns det som


17. Vad önskar du att du gjort mindre?

Jobbat färre helger


18. Hur firade du julen?

På jobbet i vanlig ordning :) Sen hemma hos Mickes familj

19. Blev du kär under 2008?

Det var jag redan :)

20. Favorittidning?

Haha jag blev ju även pensionär under 2008 så jag svarar alla mina korsordstidningar

21. Favoritprogram på TV?

Fortfarande Mannen som talar med hundar

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?

Nej


23. Bästa boken du läste i år?

Bedragen av Katerina Janouch


24. Största musikaliska upptäckten?

Efter jag sett"Mama Mia" så insåg jag att ABBA gjort mycket bra musik faktiskt :)

25. Något du önskade dig och fick?

Massa fint i julklapp och födelsedagspresent :)

26. Något du önskade dig men inte fick?

Ett fast jobb

27. Årets bästa film 2008?

Felon och The girl next door tycker jag var riktigt bra

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?

Jobbade även då i vanlig ordning :P Sen firade vi både Julafton och min födelsedag hos mamma med massa smarrigt att äta ;D

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Ja, men varför grubbla över det nu? Nu är det ett nytt år med nya möjligheter


30. Vad fick dig att må bra?

Alla nära och kära

Ovido - Quiz & Flashcards